Wiadomości

  • W związku z pełnym uruchomieniem centrów handlowych od najbliższej soboty, 28 listopada, Polska Rada Centrów Handlowych, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług i Związek Pracodawców Polskich Obiektów Handlowych i Partnerów apelują do konsumentów o rozwagę i odpowiedzialne zachowanie w trakcie robienia zakupów. Na przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia i zakupy... Czytaj więcej »

  • Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło decyzję o likwidacji PCC Consumer Products Czechowice S.A. – poinformowała spółka w komunikacie. Przedsiębiorstwo działające na rynku od 100 lat to ostatni tego typu zakład w Polsce. Czytaj więcej »

  • Zarząd Zakładów Przemysłu Cukierniczego Otmuchów S.A. podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu kierunków rozwoju dla aktywów oraz procesów biznesowych przypisanych do segmentu „produkty śniadaniowe i zbożowe” – poinformowała spółka w komunikacie. Czytaj więcej »

  • Stokrotka przekazała ponad 20 ton żywności, chemii i środków ochrony osobistej placówkom służby zdrowia. Pomoc rzeczowa trafiła również do tych organizacji, które wspierają służbę zdrowia oraz najbardziej potrzebujących, czyli seniorów. Czytaj więcej »

  • Boże Narodzenie, ze względu na pandemię, będzie w tym roku miało wyjątkowy charakter. Czy sytuacja epidemiologiczna i gospodarcza wpłynie na zwyczaje zakupowe Polaków? Jak pokazuje 23. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2020”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy... Czytaj więcej »

  • Wyniki najnowszego badania Ipsos MORI przeprowadzonego na zlecenie czołowego producenta opakowań, firmy DS Smith, pokazują, że kupujący nadal traktują priorytetowo kwestię zrównoważonych opakowań. To oznacza, że mimo pandemii koronawirusa marki i detaliści nie mogą odkładać na bok wysiłków na rzecz ochrony środowiska. Czytaj więcej »

  • W październiku 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% niższa niż rok wcześniej, a ich obroty spadły o 1,8%. W porównaniu z wrześniem liczba klientów obniżyła się o 10%, natomiast wartość sprzedaży o 1,6% - wynika z danych CMR Panel i PIH. Czytaj więcej »

  • ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumował wyniki sprzedaży za III kwartał 2020 roku. Czytaj więcej »

  • Według ekspertów, obecne rozwiązania antykryzysowe nie do końca chronią najemców galerii handlowych o powierzchni poniżej 2 tys. m². Co do zasady, zagrożony niewypłacalnością podmiot ma 30 dni na zgłoszenie wniosku o upadłość. Ale w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii wygląda to inaczej. To zostało uregulowane w tzw. Tarczy 2.0. Bez tych... Czytaj więcej »

  • Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) pozytywnie ocenia zapowiadane przez rząd odmrożenie działalności sektora handlowego od 28 listopada. Z zadowoleniem przyjmujemy fakt, że zostały przyjęte argumenty z naszej strony, udowadniające wysoki stopień profesjonalnego przygotowania przedsiębiorców z tej branży do zagwarantowania bezpieczeństwa swoim klientom i pracownikom. Do tej... Czytaj więcej »

  • Jak szacuje resort finansów, o 1,2% zmalały dochody z podatku VAT w pierwszych trzech kwartałach br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Wcześniej prognozowano, że w 2020 roku państwo zyska z tego tytułu ok. 195 mld zł. Według prof. Modzelewskiego, należy oczekiwać co najwyżej 180 mld zł, tj. o ok. 10% mniej. Inni dodają, że w obecnym kwartale pewny jest dalszy spadek... Czytaj więcej »

  • Polacy wybierają zero procent

    Wtorek, 24 listopada 2020

    Rynek piw bezalkoholowych w Polsce urósł w ostatnim roku o ponad 20 proc. Prawdziwym hitem są piwa smakowe, które - jako zdrowsza opcja – konkurują z tradycyjnymi napojami gazowanymi. Aktualną wiedzę na temat rozwoju tego rynku podsumowuje raport „0 procent alkoholu. 100 procent smaku” przygotowany przez Kompanię Piwowarską. Czytaj więcej »

  • Słabnie ryzyko pełnego lockdownu

    Poniedziałek, 23 listopada 2020

    – COVID-19 ma duży wpływ nie tylko na zdrowie, ale również na życie społeczne i gospodarkę. W poszukiwaniu strategii powinniśmy brać pod uwagę wszystkie te aspekty, ponieważ dobrostan społeczeństwa również jest bardzo istotny – mówi dr Paloma Cuchi, przedstawicielka WHO w Polsce. Jak podkreśla, pełny lockdown powinien być ostatecznością i jest to tylko jedno z wielu... Czytaj więcej »

  • Unilever, właściciel marek takich jak Knorr, Lipton, Algida czy Ben & Jerry’s, ogłosił dziś globalną inicjatywę Future Foods, której celem jest poprawa jakości życia ludzi i ochrona środowiska naturalnego. Czytaj więcej »

  • W ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino – wynika z danych aplikacji Listonic. Czytaj więcej »

  • W III kw. 2020 r. firma Henkel odnotowała wysoki wzrost sprzedaży na poziomie 3,9% w ujęciu organicznym, pomimo utrzymujących się trudnych warunków prowadzenia działalności gospodarczej spowodowanych pandemią COVID-19. Przychody ze sprzedaży wyniosły około 5 mld EUR i zmniejszyły się w ujęciu nominalnym o 1,5%. Na początku października Henkel opublikował wstępne dane... Czytaj więcej »

  • Firma bp nawiązała współpracę z siecią handlową Auchan, w ramach której na stacjach paliw bp w całej Polsce pojawi się nowa marka Easy Auchan. Start pierwszego pilotażowego sklepu zaplanowany jest na 19 listopada w Warszawie. W asortymencie Easy Auchan znajdzie się blisko 2 tys. produktów, w cenach marketowych, w tym oferta marki własnej sieci. Koncern bp zapowiada także zmiany w... Czytaj więcej »

  • Zarząd Global Cosmed S.A. podjął uchwałę w sprawie przyjęcia polityki dywidendowej na lata 2020-2023 – poinformowała spółka w komunikacie. Czytaj więcej »

  • Jan Kolański, Prezes Zarządu Colian sp. z o.o, w imieniu producentów napojów, wystosował list otwarty do Prezesa Rady Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, Mateusza Morawieckiego w sprawie odroczenia wprowadzenia podatku cukrowego o dwa lata. Czytaj więcej »

  • Na liście największych producentów mleka Polska zajmuje obecnie dwunaste miejsce na świecie i czwarte w UE. Doceniają je również krajowi konsumenci. Na sytuację w branży niekorzystnie jednak wpływa pandemia i związane z nią ograniczenia dla restauratorów i hotelarzy oraz wahania cenowe na rynku. – Akcją #DziękujemyŻePijecieMleko chcemy zachęcić do większego spożycia mleka... Czytaj więcej »

  • Handel w cieniu pandemii. Pytanie: co dalej?

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    Mimo gwałtownego wzrostu zakażeń w kolejnej fali pandemii handel produktami FMCG radzi sobie całkiem nieźle. Mało kto jednak odważa się wiarygodnie przewidywać przyszłość. Czytaj więcej »

  • Jak epidemia zmieniła handel i trendy konsumenckie

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    Według właścicieli niezależnych sklepów spożywczych, pod wpływem epidemii zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków. Coraz częściej konsumenci wybierają sklepy lokalne, wskazując na bezpieczeństwo i bliskość – wynika z opublikowanego przez Grupę Eurocash raportu „COVID-19 oczami Przedsiębiorców”. Czytaj więcej »

  • Aldi przyłącza się do Europejskiej inicjatywy

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    Aldi jako pierwsza spożywcza sieć handlowa podnosi swoje standardy dobrostanowe dla kurczaków hodowanych na mięso w Niemczech i w Hiszpanii. To olbrzymi krok Europejskiej inicjatywy dla kurczaków (European Chicken Commitment). Czytaj więcej »

  • Badanie aktualnych nastrojów konsumenckich, wykonane przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże, wykazało, że dwóch na dziesięciu Polaków nie zamierza niczego kupować w ramach tegorocznego Black Friday. Natomiast kolejnych dwóch nie wie, ile pieniędzy przeznaczy na ewentualne zakupy. Z kolei ci, którzy planują taką aktywność, najczęściej chcą... Czytaj więcej »

  • GK Gobarto po trzech kwartałach 2020 roku wypracowała 22,72 mln zł zysku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację). Skonsolidowany zysk netto osiągnął wartość blisko 4 mln zł przy przychodach wyższych niż rok wcześniej o 16,7% i wynoszących 1,62 mld zł. Na działalność Grupy w sektorze zwierzęcym istotny wpływ miały rekordowo niskie ceny żywca wieprzowego -... Czytaj więcej »

  • Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2020 r. przekroczyły 7 mld zł i były o 5% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o ponad 3% r/r, a w segmencie detalicznym – o blisko 4% r/r. Skokowo, bo aż o 268% wzrosły przychody segmentu Projekty, co wynika z konsolidacji 100% wyników Frisco począwszy od lipca tego roku oraz ekspansji... Czytaj więcej »

  • W pierwszym kwartale roku obrotowego 2020/2021 sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 12,4% do 140,7 mln zł. W tym okresie najszybciej rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych i win spokojnych, a dynamikę sprzedaży zwiększyły przejęte w poprzednim roku obrotowym czeskie spółki - czytamy w komunikacie Grupy AMBRA. Czytaj więcej »

  • Wszystkie spółki DANONE uzyskały certyfikat ruchu zrównoważonego rozwoju B Corp. Międzynarodowy ruch B Corp tworzą firmy prowadzące biznes w sposób zrównoważony – dbanie środowisko naturalne i dobro społeczne jest dla nich równie ważne, co zysk ekonomiczny. Podobne wartości wyznają wszystkie spółki DANONE działające zgodnie z wizją One Planet. One Health, dlatego też do... Czytaj więcej »

  • Walka ze skutkami pandemii nie może się odbywać kosztem rujnowania gospodarki - czytamy w piśmie skierowanym do Premiera przez Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Adam Abramowicz zaapelował o bezzwłoczny przegląd wprowadzonych ograniczeń wobec przedsiębiorców i nawiązanie rozmów z zamkniętymi branżami w celu ustalenia zaostrzonych warunków sanitarnych,... Czytaj więcej »

  • Jak informuje organizator, odbywające się w dniach 4-5 listopada br. XXIII Międzynarodowe Targi Biznes Żywność Medycyna Auto Flota zakończyły się wielkim sukcesem. Najlepsza oferta targowa w historii firmy Specjał: wysokie rabaty, promocje, gratisy, hity targowe. Dla klientów aż 800 nagród o łącznej wartości 250 tys. złotych. Ogólnopolski Kongres FMCG z udziałem ekspertów i... Czytaj więcej »

więcej artykułów